Založ si blog

Žena vo svojej vlastnej pasci

„Priority sú záležitosťou stanovenia si správnych cieľov, ale iba v takom množstve, koľko človek môže zvládnuť.“ (Edward R. Dayton, Ted W. Engstrom)

Ľudia sa často sťažujú, že žijú pod „tyraniou naliehavosti“. Snaživé ženy samozrejme žijú pod tyraniou „dozorcov“, ktorí trvajú na tom, aby naliehavé boli ich ciele a priority. Položte si otázku: „Nakoľko je to naliehavé?“ Potom sa sami rozhodnite, čo je potrebné urobiť ako prvé. Samozrejme, že nemenej dôležitou je otázka: „Nakoľko je to dôležité?“ Dwight Eisenhower hovorieval: „Čo je naliehavé, je málokedy dôležité, a dôležité je málokedy naliehavé.“

blue invasion

Snaživé ženy sa veľmi často chytia do pasce naliehavosti. Bezhlavo sa  ženú od jedného problému k druhému. Dôležité je všetko a iba ony to môžu zvládnuť. Je pravda, že niektoré veci sa nedajú odkladať a je potrebné sa o ne postarať hneď, ale naozaj spadá všetko do tejto kategórie?

Sú tie veci dôležité, dosť dôležité, celkom dôležité alebo nie sú dôležité vôbec? Keď si spočítate, čo všetko musíte urobiť, automaticky si stanovíte priority a prinútite sa k opätovnému prehodnoteniu, či „tá vec“ patrí vôbec do vášho zoznamu. Možno ani nie je potrebné sa ňou zaoberať.

To vás privedie k otázke: „Čo sa stane, ak to neurobím? Budem mať problémy? Bude si o mne niekto myslieť, že som neschopná?“ Všetky tieto otázky sú pre vás vynikajúcim tréningom v myšlienkovej sebadisciplíne. Čo je MYŠLIENKOVÁ SEBADISCIPLÍNA? Odpoveď je jednoduchá. Prinúti vás zastaviť a všetko znova premyslieť, správne rozvrhnúť svoj čas, ktorý potom veľmi múdro investujete do dôležitých vecí. Tie sa naučíte rozpoznať tiež práve vďaka myšlienkovej sebadisciplíne.

Do ktorej kategórie snaživých žien patríte? Zistite to podľa testu Dr. Kevina Lemana.

Obodujte sa podľa nasledovného kľúča

1 bod – To som celá ja.

2 body – To som viacmenej ja.

3 body – To nie som celkom ja, ale je tam istá podobnosť

4 body – To naozaj nie som ja.

5 bodov – Ja ani náhodou!

Dvadsať otázok, ktoré vám pomôžu spoznať sa

  1. Väčšinu času sa necítim bezpečne a sebaisto.
  2. Mám pocit, že musím chodiť po špičkách, aby sa niekto nenahneval.
  3. Môj otec bol väčšinou odťažitý a nemilujúci.
  4. Keď mi pri platení v obchode vrátia o pár drobných menej, nevypýtam si ich.
  5. Mám pocit, že môj manžel/priateľ/snúbenec, má nado mnou moc.
  6. Mám pocit, že väčšinu vecí neviem robiť dobre.
  7. Stále hovorím „mala by som…“
  8. Môj manžel a moje deti vedia, ako vo mne vzbudiť pocit viny.
  9. Mám chuť sa schovať a pred všetkým utiecť.
  10. Nemám rada konfrontácie, sú proste príliš nepríjemné.
  11. Často predstieram, že som rada, keď ostatní niečo robia, ale nie ja to pravda.
  12. Keď si v obchode vyskúšam viac vecí. cítim sa zaviazaná niečo kúpiť.
  13. Cítim, že nemám svoj život vo vlastných rukách.
  14. Od tých, ktorých milujem sa mi nedostáva pohladenia.
  15. Veľmi často sa nechávam prehovoriť k niečomu, čo teší skôr ostatných, ako mňa.
  16. Cítim sa v rozpakoch, ak si začnem presadzovať svoje práva.
  17. Ak ma niekto urazí, nechám to tak, veď to nestojí za tie nepríjemnosti.
  18. Mám pocit, že nemám veľa možností ako zlepšiť svoj život.
  19. Môj partner sa ku mne nechová s veľkou úctou.
  20. Nové úlohy vo mne vyvolávajú strach a obavy.

Aké sú výsledky?

25 bodov a menej: Zúfalo trpiaca žena snaživá

Nachádzate sa úplne v rukách človeka, ktorý vás neustále kritizuje, útočí na vás slovne i fyzicky. Potrebujete pomoc od poradcu, psychiatra, psychológa.

25-50 bodov: Depresívna žena snaživá

Máte talent na hľadanie partnerov stroskotancov a katastrofických životných situácií. Alebo ste obeťou sukničkára, tuláka, či povaľača.

50-75 bodov: Vyčerpaná žena snaživá

Svoj život síce zvládate, ale často sa cítite vyčerpaná a na dne. Radi by ste si presadili svoje, ale neviete ako.

75-90 bodov: Mierne sklesnutá žena snaživá

Život nie je až taký zlý, ale vy viete, že by to mohlo byť aj lepšie.

90 bodov a viac: Radostná žena snaživá

Ste obetavá, rada poskytujete svoju starostlivosť, máte však dostatok asertivity a sebaúcty, aby ste našla naplnenie, uspokojenie a radosť. Vaša rodina vás obdarúva láskou a podporou, výmenou za vaše služby.

Tak čo, kde sa pohybujete vy? A čo s tým urobíte?

„Ukonči každý deň a nevracaj sa k nemu. Urobil si, čo si mohol. Nejaké prešľapy a hlúposti sa doň bezpochyby priplietli, ale čo najskôr na ne zabudni. Zajtra začína nový deň. Začni ho dobre, s pokojnou mysľou a s duchom v takej výške, že ťa tvoje staré chyby neodradia. Tento deň je sám o sebe dobrý a priaznivý. So svojimi nádejami a výzvami je príliš drahý na to, aby sme márnili čas včerajškom.“ (Ralph Waldo Emerson)

Obrázok: Creative Commons License photo credit: bilderheld

www.abc-mysleni.cz

Harmonická výživa

23.04.2012

„Nie sú múdri tí čo vedia, ale tí, ktorí to, čo vedia, aj urobia.“ V mladosti väčšine z nás ani nenapadne, aby sme si všímali čo sa s naším organizmom deje. Žijeme na plné obrátky bez regenerácie. Keď príde prvý zdravotný problém ideme k svojmu lekárovi, ten nám predpíše liek a problém sa čiastočne vyrieši. Lepšie povedané zmetie pod koberec, pretože [...]

Istou cestou k bohatstvu – Môžete robiť, čokoľvek chcete, môžete mať všetko, čo chcete (2. časť)

23.04.2012

„Fascinuje ma, že si ľudia plánujú svoje dovolenky dôkladnejšie ako svoje životy. Asi preto, že je lepšie utiecť, ako niečo zmeniť.“ (Jim Rohn) Jestvuje spôsob, ako zbohatnúť podľa istých zákonov. Dokáže to každý, kto sa zákony naučí a bude sa nimi riadiť. Mať majetok je výsledkom toho, že robíme určité veci určitým spôsobom. Byť bohatým nie je [...]

Istou cestou k bohatstvu – Môžete robiť, čokoľvek chcete, môžete mať všetko, čo chcete (1. časť)

23.04.2012

Informácie sú čerpané z knihy Jistou cestou k bohatství, ktorej autorom je Wallace D. Wattles (Čintámani, 2007). Je to malá pragmatická knižočka – praktický návod. Je určená pre všetkých, ktorí majú nesmiernu potrebu peňazí, chcú najskôr zbohatnúť a až potom filozovať. Je určená tým, ktorí chcú výsledky. Viete, že vaše myšlienky majú veľký vplyv na [...]

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

desana

Každý z nás potrebuje čas od času objať, či povzbudiť pohladením alebo slovom. Verím, že si v mojich článkoch nájdete presne to, čo budete práve potrebovať.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 14870x
Priemerná čítanosť článkov: 1352x

Autor blogu

Archív